Valve Index VR készlet feltöltés – Half-Lyfe: Alyx megjelenés

Az év elején arról szóltak a hírek, hogy az összes Half-Lyfe: Alyx majdnem az összes Index VR készlet elkelt, ezért a Valve saját, virtuális valóságra fejlesztett csomagja teljesen eltűnt a boltokból, pedig a Half-Lyfe: Alyx VR játék elvileg 2021 március 23-án megjelenik.

A Valve már nagy erőkkel dolgozik a készletek feltöltésén, és azt is bejelentették, hogy az Index VR már a következő hét elején újra elérhető lesz, közel 999 dolláros áron. A cég egyébként arra számít, hogy a vásárlók most is gyorsan felvásárolják majd az új készletet, ezért az érdeklődőknek ajánlott sietni a megrendelésekkel.

A sokak által várt járt egyébként más SteamVR-t támogató VR headset-ekkel is futni fog – elvileg, tehát nem kötelező ragaszkodni az Index VR-hez, bár ehhez a termékhez maga a játék ingyen jár.

halflife-vr2
Kép forrása: https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

A Brexit viszont nem tett jót a Valve Index VR eszközök garanciáztatásának

A redditen arról számoltak be, /
https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/lfnafh/uk_index_owners_cant_rma_due_to_brexit/ hogy a garancia érvényesítése nem minden esetben gördülékeny.

Bár a briteknek nagy része várta a Brexitet, azaz az Európai Unióból való kilépést, azonban ez komoly adminisztrációs nehézségekhez vezetett. A többlet adminisztráció szinte minden iparágra rányomja a bélyegét, de különösen nagy gondot okoz a termékek ki- és bevitelénél.

A garancia érvényesítés tekintetében bizonyos termékek esetében a gyártók egy EU-n belüli javítóközpontot tartanak fent, de a britek már nem tartoznak az Európai Unióhoz, ami a hibás termékek javítását igencsak megnehezíti. Na persze nem a munka a gond, hanem az, hogy miképpen fogják a garanciális javításra leadott eszközt kivinni a szigetországból, vagy éppen a javított terméket visszajuttatni.

Ilyen a nehézségről számolt be egy Jamessuperfun nevű Reddit felhasználó, aki hibás Valve Index VR headsetét szerette volna garanciális ügyintézés mellett javíttatni, a jobb kézhez való kontrollerrel együtt.

A Valve persze küldött is az ügyfelének egy levelet a garanciával kapcsolatban, hogy a garanciális ügyintézést megkezdték, aggódalomra semmi ok, de garanciális javítás várható idejét tekintve nem érkezett információ. Persze a cég gyors ügyintézést ígért.

Csak bízni tudunk abban, hogy ez a jelenség csak ideiglenes, egy idő után az érintett cégek megszokják majd az újszerű szabályozásokat, amik a mostani fennakadásokat eredményezik.