A virtuális (VR), kiterjesztett valóság (AR), és a mesterséges intelligencia (AI) tudja újra növekedési pályára állítania telefongyártókat, éppen ezért a szoftverfejlesztési befektetések és partnerségek kerülnek előtérbe.
A barcelonai mobil világkonferencián az okostelefonok jövőjével foglalkozó elemzők szerint a felhasználók egyre kritikusabbak: vannak, akik a hardveres újításokat hiányolják, unalmasnak tartsák a jelenlegi téglalap alakú formát, mások inkább a szoftveres megoldásoktól várnák a felhasználói élmény javulását.
Éppen ezért a vezető márkáknak is komolyan kell fejleszteni
Az AI – mesterséges intelligencia – már megjelent az okostelefonok piacán. A Google, az Apple, a Sony, a Microsoft és a Samsung is jelentős pénzt fektet a saját AI- és hangalapú virtuális asszisztenseibe. Az Apple Sirije és a Google Assistant gyors tempóban terjed, és a mobileszközök minden szegmensében megjelennek.
Csökken a készülékcserélési hajlandóság, de nem lassul a mobilapplikációkra fordított költés.
A nagyobb vállalatok is egyre erőteljesebben használják az amúgy gyorsan avuló mobilapplikációkat és szolgáltatásokat annak érdekében, hogy jobban becsatornázzák a fogyasztókat az ökoszisztémába.
A vevői hűség a legfontosabb
A felmérések azt mutatják, hogy azok a vásárlók, akik egy márkából legalább kétféle eszközzel rendelkeznek, sokkal lojálisabbak a márkához, mint akiknek csak egy készülékük ugyanosan gyártmányú eszközük van.
Mivel az okosórák többsége nem képes a telefontól függetlenül működni, ezért az okosórák nem lett olyan népszerűek és elterjedtek, mint az okostelefonok. Az értékesítési adatok alapján is az látszik, hogy a viselhető eszközökben inkább a gyártók látnak több potenciált, mint a vásárlók.